woensdag 9 december 2009

Kandidatenlijst D66 Rheden vastgesteld

Begin december sloot de poststemming voor de kandidatenlijst gemeenteraadverkiezing 2010. De leden van D66 in de gemeente Rheden hebben gekozen en het advies van de stemadviescommissie bevestigd. D66 is erg trots op haar kandidatenlijst. De lijst bestaat uit verschillende enthousiaste mensen die gezamenlijk een mooie evenwichtige groep vormen. Op de lijst staan ervaren maar ook jonge mensen; staan mannen en vrouwen en iedereen brengt zijn eigen deskundigheid mee.

Kandidatenlijst D66 Gemeenteraadverkiezing 2010
1. Krista den Hertog-Heins
2. Dorus Klomberg
3. Ada Spaargaren
4. Albert Hankel
5. Anna Bakker
6. Lex Coene
7. Paul Jans
8. Pamela van Dolderen
9. Ron König
10. Bert Hageman
11. Aart Nugteren
12. Joost Smeltink

De lijst wordt aangevoerd door Krista den Hertog-Heins, thans voorzitter van D66 afdeling Rheden. Zij is onderwijskundige en leerkracht en heeft een eigen praktijk voor begeleiding van kinderen bij hun cognitieve ontwikkeling. Zij wil zich inzetten om de kloof tussen burger en bestuur te dichten.

Op nummer twee staat Dorus Klomberg. Hij werkt bij de Koninklijk Marine. Hij is hoofd financial control en houdt zich bezig met (financieel) bestuurlijke vraagstukken. Vanuit zijn maatschappelijke betrokkenheid wil hij iets kunnen betekenen voor zijn directe omgeving.

Op de derde plaats staat Ada Spaargaren. Ada is cranio sacraal therapeut en brengt de nodige ervaring met zich mee, zo heeft zij eerder voor D66 in gemeentelijke commissies gezeten. Ada vindt het belangrijk te luisteren naar de inwoners van onze zeven dorpen en richt zich op ouderenbeleid en gezondheidszorg.

Op plaats vier staat Albert Hankel. Albert werkt aan innovatieve ICT-projecten voor het hoger onderwijs en aan onderzoek bij SURFnet. Onderwijs en milieu zijn voor hem de belangrijkste onderwerpen.

Op plaats vijf staat Anna Bakker. Anna is werkzaam voor een brancheorganisatie voor particulier onderwijs. Zij heeft veel bestuurlijke ervaring en zet zich in voor herkenbare politiek waar burgers zich bij betrokken voelen.