zaterdag 5 september 2015

Kwekerij Overhagen, …een bijzondere plek houdt op te bestaan

Vorig jaar was de sluiting van de Kwekerij Overhagen al onderwerp van gesprek. Dit heeft voor veel commotie gezorgd in en buiten de Velpse gemeenschap. Diverse maatschappelijke organisaties en bewoners hebben bij Geldersch Landschap & Kasteelen erop aangedrongen sluiting van de kwekerij niet te laten gebeuren. Ook wij hebben deze acties ondersteund en het leek erop dat deze vruchten zouden afwerpen.

Helaas hebben we in de krant kunnen lezen dat de kwekerij Overhagen nu definitief dicht gaat. Jammer! Een bijzondere plek houdt op te bestaan.

De wijze waarop nu een einde komt aan deze bijzondere kwekerij kunnen wij als D66 fractie niet begrijpen.

Bijzonder; niet alleen vanwege de bloemen en planten, maar ook vanwege de manier waarop de kwekerij werkt. Velen hebben daar een plek kunnen vinden en de kwekerij heeft een bijzondere uitstraling. Kwekerij Overhagen heeft niet voor niets landelijke bekendheid. Helaas, nu sluit kwekerij Overhagen haar deuren. Wij vinden dat triest.

En dat allemaal vanwege een verschil van mening over de huur. Jammer dat Geldersch Landschap & Kasteelen niet meer ruimte zag en dat zij er met Els Keurentjes van de kwekerij er niet uit zijn gekomen. Jammer dat ook op dit unieke plekje de wereld moet veranderen.

Erik Roumen

D66 fractie gemeente Rheden