woensdag 1 juni 2016

Ontwikkelen logistiek centrum in Doesburg

We hebben kennis genomen van de ontwikkelingen in de afgelopen weken rondom het opzetten van een watergebonden ecopark ijssel valley In Doesburg. Daarbij zal het de door Rotra aangekochte grond bij de voormalige steenfabriek De Groot als mogelijke compensatie voor water en natuur worden gebruikt. Wij zijn zeer verheugd met deze niet allerdaagse ontwikkeling en danken het college, met daarbij een belangrijke richtinggevende rol voor onze wethouder Nicole Olland, tot nu toe. De combinatie van economische en ecologische ontwikkeling op een regionaal niveau is iets waar we met zijn allen van kunnen profiteren; dit is precies waar D66 voor staat en D66 ondersteunt derhalve deze ontwikkeling.

Vooral biedt dit kansen om het terrein bij de voormalige steenfabriek De Groot te betrekken bij de verdere ecologische ontwikkeling van de Velperwaarden. Iets dat wij als D66 van harte zouden ondersteunen. Als (agenda)lid van het verdere overleg gaan we ervan uit dat het college deze ecologische ontwikkeling waar nodig verder vorm gaat geven.

De Steeg, 31 mei 2016
Dorus Klomberg