zondag 17 juli 2016

Gemeente Rheden: De Giro was hier!

Permanente plek Giro in Rheden

Volgens Marijn Willemen (raadslid D66) moeten we nog lang kunnen nagenieten van de Giro in de gemeente. “Het was een heerlijk evenement waar alle ondernemers, maatschappelijke instellingen en de burgers met veel enthousiasme aan hebben deelgenomen en van genoten.”

Roze geest blijft doordwalen

En terwijl de gemeente Rheden langzaam van roze weer in haar natuurlijke kleuren terugkeerde lijkt de “roze geest” van de Giro te blijven hangen. Nog steeds komen er wielrenners naar de Posbank om “bergpunten” te pakken en worden selfies genomen op dit finishpunt. “Het zou mooi zijn als we deze bijzondere gebeurtenis vastleggen in fysieke kenmerken waardoor de route voor alle voorbijgangers en recreanten te herkennen is” aldus Willemen.

Recreatie goed regelen

D66 is, zoals zij in haar algemene beschouwing nog eens benadrukte, voorstander voor natuurbehoud en een goede regeling van de recreatieve exploitatie. Vanuit die visie diende D66 de motie in ‘De Giro was hier’. Met de opdracht voor het college om in samenwerking met de lokale ondernemers en instellingen een herkenningspunt te creëren van dit bijzondere evenement zodat er een blijvend recreatief succes van gemaakt kan worden. De motie werd enthousiast ontvangen door het college en met algemene stemmen door de raad aangenomen.

Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met Marijn Willemen (raadslid D66) via d66.m.willemen@rheden.nl

geschreven door:
Rosanna Huertas Mulckhuyse (fractiesecretaris D66 Rheden)