zaterdag 5 augustus 2017

Jezelf kunnen en mogen zijn

Ook dit jaar vaart er een boot van D66 mee op de Canal Pride in Amsterdam tijdens de jaarlijkse Gay Pride, een uniek feest met een belangrijk inhoudelijk karakter. De boodschap: in Nederland kan en mag je jezelf zijn, ongeacht wat je bent en van wie je houdt.

Gelijkwaardige behandeling voor iedereen

Gelijke rechten voor de LHBTI-gemeenschap zijn niet overal in de wereld vanzelfsprekend. In veel landen is homosexualiteit strafbaar. De Gay Pride is daarom hét moment om stil te staan bij de gelijkwaardige behandeling van ieder mens. Dat deze gelijkwaardige behandeling in Nederland steeds beter gaat, is D66 trots op.

Nederland als voorvechter

Toch zijn we er nog niet. D66 blijft zich inzetten om Nederland voorvechter te laten blijven voor gelijkwaardige rechten voor en behandeling van iedereen. Om die reden heeft D66 het Regenboog Stembusakkoord ondertekend, waarin afspraken staan over de emancipatie van de LHBTI-gemeenschap.

…en in Rheden

En dus viert D66 ook dit jaar de Pride mee, waarin we onszelf herinneren om ons in te blijven zetten voor een land waarin iedereen zichzelf kan en mag zijn. Solidariteit is één van de kernwaarden van de gemeente Rheden. Dit dragen wij uit door onder andere de aanleg van een regenboogpad in Dieren en het onder de aandacht brengen van Artikel 1 van de Grondwet op het gemeentehuis.

Ook in Rheden moet je jezelf kunnen zijn, en daar zet D66 Rheden zich voor in.